Episódios Soltos XII


Any night of September 1977 ...
A café in the street of the cafes in São Martinho do Porto, more exactly the first one for those who came from the beach ...

While the adults had adult talks, my brother and I entertained ourselves with bottle capsules races (a sport now fallen into disuse) ...

We are joined by a man with the unusual name of Benamor ... an old acquaintance of my father from the times of Angola ... at the time he was exploring a model of prefabricated houses installed in campsites and that during the following decades would do success among the least subscribers ...

He asked for the notebook I had to write ... asked if I could draw ... has the answer was negative he grabbed a pencil and in less than nothing he designed a perfect Citrὃen 2cv ...

I'm really sorry that I did not keep this drawing ... I really liked drawing 1% of what that master he had ...




Uma qualquer noite de Setembro de 1977…
Um café na rua dos cafés em São Martinho do Porto, mais exactamente o primeiro para quem viesse da praia…
Enquanto os adultos tinham conversas de adultos eu e o meu irmão entretínhamo-nos a fazer corridas com caricas (um desporto hoje caído em desuso)…
Junta-se a nós um senhor com o invulgar nome de Benamor… velho conhecido do meu pai dos tempos de Angola… à época dedicava-se a explorar um modelo de casas pré-fabricadas instaladas em parques de campismo e que durante as décadas seguintes fariam sucesso entre os menos abonados…
Pediu o caderno que eu tinha para escrever… perguntou se eu sabia desenhar… como a resposta fosse negativa… agarrou num lápis e em menos de nada desenhou um Citren 2cv perfeito…
Tenho muita pena de não ter guardado esse desenho… muito gostava eu de saber desenhar 1% do que aquele senhor sabia fazer…

Comentários